İpad

Yayınlandı: Ağustos 24, 2010 / Teknoloji

forum resmi

İpad almak konusunda çok git gel yaşadım. Hem ilk çıktığında fiyatı hem de “bana” sunacakları konusunda bir çok yerde olumlu/olumsuz konuştum. İphone’nin aynı işletim sistemini kullanan bir cihazdı neticede ama öyle olmadığını, İpad’in başka bir şey olduğunu kısa sürede anladım.

İpad Hakkında Detaylı Bilgi.

Ürün Türkiye’de satılmıyor, ne zaman satılacağı konusunda da bir açıklama yapılmadı. Ürünü bir arkadaşınız vasıtasıyla yur dışından getirebilirsiniz. Ya da =ipad]Burası ya da Burası gibi alışveriş sitelerinden alabilirsiniz. Ben Sahibinden üzerinden aldım, bir genç satıyordu ondan, elden satın aldım. 
 

Cihazla ilgili görüşlerimi madde madde yazacağım, eski bir alışkanlık.

* Cihaz çok ama çok şık, hafif ve insanın bir anda eline oturan bir yapısı var. İphone ya da ipod kullananlar çok çabuk alışacaklar, hiç kullanmamışlar Apple’ın bu yeni oyuncağına hemen ısınacaklar.

* İlk açılışta her Apple ürününde olduğu gibi itunes’i kurmak gerekli, kuruyorsunuz ve bağlanıyorsunuz. Yine mi İtunes “deyişlerinizi” duyuyorum, aynen bende “bıktık bıktık”

* Cihaz’ı yurt dışında aldığım için, prizini çevirme aparatı yok, ABD fişlerine göre yapılmış, bunu şundan sebep söylüyorum, İpad bilgisayardan şarj olmuyor arkadaşlar. Ama cihaz uyku moduna geçtiğinde şarj oluyor, onu tespit ettim, bir kaç yerde “kapatınca” şarj ediyor faland diyor ama yok, denedim olmuyor..

* İlk göze çarpan harika renkleri, çok temiz ve geniş dokunmatik ekranı. Bu güne kadar bir çok dokunmatik ekranı cihaz kullandım, Apple’ın kullandıkları hep çok başka olurdur İpad’de başka. Kapasitif ekranın üzerine parmağınız buzda kayar gibi dans ediyor. Muhteşem, dokunma hissi İphone’dan iyi.

* Sonra gözüme çarpan şey “HIZ”. İphone, ipod kullanan biri olarak şunu söyleyeceğim “çok” hızlı, safariye tıklıyorum tak açılıyor, ya da başka uygulamalara aynı hızda erişebiliyoruz. Hız her yerde “aynı” performansta, tabi cihaz güçlü, onun hakkını veriyor.

* Safari’ye tıkladım, anında açıldı ve sörf’e başladım, gerçekten başka bir tecrübe. Yani İphone’de denedim bunu ama böyle değildi, bilgisayarda da böyle değil. Sayfalara “dokunuyor olma hissi çok güzel.”

* İnternette gezmek çok güzel, akıcı, hızlı ve eğlenceli. Her zaman bilgisayarın başında sörf yapan ben, ipad’i aldım elime yatağa atladım.

* Ayarları, menüsü, dediğim gibi İphone, ipod ile aynı, kısa sürede alışıyorsunuz. Ayarları zor değil.

* Tüm appstore uygulamaları İpad’de çalışıyor, herhangi bir iphone ya da ipad uygulaması açtığınız da, sağ köşede 2x çıkıyor, ona tıklayınca ekranı kaplıyor, tabi “grafikler” biraz bozuluyor ama sorun teşkil etmiyor. Ayrıca İpad için çok özel uygulamalar da var.

* 720 p film izlemek çok güzel, harika. Oyunlar oynamak çok eğlencel, geniş ekrana göre tasarlanmışları muhteşem. Mesela Red Alert’i İpad için yapmışlar.

     
     
     

 

*Müzik keyfi İpod ile aynı kalitede, aşağıda küçük hoparlörler var, iyi ses veriyorlar ama bir kulaklığın yerini tutmaz tabi. bu arada kutudan kulaklık çıkmıyor. Sadece adaptör ve ara kablosu.

* Herkes “flash” diyip duruyor, benim canımı sıkmadı bu “olmayış.” HTML 5 üzendeki sitelere girdim, tek kelimeyle çok güzeller. Flash’dan daha iyi. HTML5 yaygınlaşırsa harika olacak. Zaten Apple bunu destekliyor, sitesinde de HTML5 desteği veren siteleri “duyuruyor”. Burada İpad ile uyumlu sitelerin adresleri var.

* Şarj süresi muhteşem. Tek kelimeyle “muhteşem” Saatlerce WİFİ açık kullandım. Herhalde 10 saat kullanmışımdır, yani çok ama çok iyi gidiyor.

Biraz da olumsuzluklarından bahsedelim..

* Appstore’e giremiyoruz. ABD İtunes hesabı varsa oluyor ama yoksa, Türkiye’de satılmadığı için “giriş engelleniyor.” Bu Türkiye’de İpad alıp, appstore’den bir şey yüklemek münkün değil cihaz üzerinden ama itunes üzerinden, İphone’e ait programlar yüklenebiliyor.Orada yükleyip, senkronize ediyorsunuz, tak ipad’de programlar. Jailbreak yapmaktan korkan kullanıclar için İpad şu an için “kendine has yazılımları” kullanamadığı için boş olur.

* USB’Den şarj olmaması bir sıkıntı. Her daim yanımızda “adaptör mü” gezdireceğiz?

* Multitasking’den bahsetmiyorum çünkü os4’le birlikte gelecek ve bir çok yenilik.

* Kamera olsa, en azından ön tarafta ve bir sd kart çıkışı olsaydı çok iyi olurdu. Yani “sürekli olarak” usb’den bigisayara bağlamak zor oluyor. İtunes üzerinde upload programları var ama olmuyor. İnsan kendini “kapalı bir odaya sıkışmış gibi hissediyor. Ama benim gibi alışmış olanlar için sorun değil 🙂

Bir kaç tane şeyden bahsetmek isterim. E-Book’larınızı “Apple’ın” okuma kitabıyla değil, başka reader’lerle okuyabiliyoruz. Tabi ki o reklamlardaki gibi güzel değil ama işe yarar. Resmi olarak geldiğinde Türkiye’ye, idefix’de e-kitap satıyor, belki iş birliği yaparlar ve biz de oradan artık satın alırız ucuza.

Ama ben Penguen dergisinin eski sayılarını pdf olarak indirdim, İpad’e attım. Çok ama çok güzel görünüyor.

     
     
     

Şimdilik bu kadar, bir sonraki aşamada sizlere, (Zaman bulursam) İpad’e nasıl Jailbreak yapacağınızı, neler yükleyeceğinizi ve muhteşem instaluss’u anlatacağım. Çünkü İpad’in o zaman keyfi çıkıyor.

Ayrıca İphone’niz varsa, onu nasıl bir modeme dönüştürü, İpad’inizi Wifi’den İphone’nize gösterip, nette 3g farklıyla gezmeyi anlatacağım. İnşallah..

Cihaz muhteşem, benim gibi Apple sevenler zaten aldı, almayanlar için şunu söyleyim “netbook” nedir bunun yanında, sönük bir hesap makinesi 🙂

Alıntıdır..

Yorum bırakın